Click on the slide!
Вино

Виното - характеристика, особености и технологии за производство

Още...
Click on the slide!
Вино

Виното - елексирът дар от боговете

Още...
Click on the slide!
Технология на белите вина

Технологични основи и особености при производството на бели вина

Още...
Click on the slide!
Безалкохолни напитки

Безалкохолните напитки - свежест и жадувано разнообразие

Още...
Click on the slide!
Основни суровини и материали

Преглед на основните суровини и материали използвани при производството на различни напитки

Още...
Click on the slide!
Технология на белите вина

Технологични основи и особености при производството на бели вина

Още...
Click on the slide!
Дегустация

Дегустацията като един точен израз на всички зрителни, ароматни и вкусови впечатления

Още...
Click on the slide!
Технология на червените вина

Технологични основи и особености при производство на червени вина

Още...
Click on the slide!
Технология на безалкохолните напитки

Част от технологичните основи при производството на безалкохолни напитки

Още...
Click on the slide!
Винени сортове грозде

Преглед на основните винени сортове грозде отглеждани по света и в България

Още...
Click on the slide!
Пиво

Beer

Незаменимото удоволствие от свежестта на пенливата напитка

Още...
Click on the slide!
Технология на пивото

Технологични основи и особености при производството на пиво

Още...
Click on the slide!
Основни суровини и материали

Хмелът като основна и незаменима суровина при производството на пиво

Още...
Click on the slide!
Основни суровини и материали

Водата - незаменима и безценна, тя е основна суровина при всички напитки

Още...
Frontpage Slideshow (version 2.0.0) - Copyright © 2006-2008 by JoomlaWorks
Петък, Май 18, 2012

Специализирани новини и събития

Нови медицински изследвания доказват че бирата и виното намаляват риска от сърдечносъдови заболявания

За бирата виното и здраветоЕвропейски учени проведоха изследване, целта на което бе да се установи дали при умерената консумация на бира се проявяват същите сърдечно-съдови защитни модели, както и при виното. Заключението, до което изследователите стигат е, че пивото предпазва сърцето толкова добре, колкото и виното. Статистиката показва взаимовръзка под формата на буквата J с намаления риск от сърдечносъдови заболявания при умерената консумация на бира и вино.

Основният въпрос, който бе изследван с големи групи хора при мета-анализа, е дали има връзка между количеството и вида консумиран алкохол и сърдечносъдовите проблеми, причиняващи смърт. Досега експерименталните проучвания сочеха, че полифенолите във винените деривати намаляват риска от такъв тип заболявания.

Новият мета-анализ включва 18 изследвания върху пациенти със случаи на кардиологични заболявания с фатален и нефатален край. Важно е да се отбележи, че при анализа на данните от това и други изследвания, трябва да се различават използваните мерни единици за количествата алкохолна напитка „милилитър” и „грам” абсолютен алкохол (АА). Половин литър бира (500 милилитра) съдържат около 20 грама АА, а 500 милилитра вино – 45 грама АА.

Резултатите показват, че при дневна консумация на вино със съдържание на абсолютен алкохол 72 грама, намалява рискът от сърдечносъдово заболяване. Той е най-нисък при 21 грама АА. Същевременно изследванията върху 105 196 човека и 2677 смъртни случая потвърждават J-образната крива и показват максимална защита от сърдечносъдови инциденти с фатален край при 29 грама алкохол на ден.

В проведените 13 проучвания с 224 219 човека учените констатират, че рискът от сърдечно съдови проблеми намалява при консумация на бира със съдържание на 55 грама АА. Най-нисък е рискът при употреба на около 1 литър бира, където съответно алкохолът е 43 грама. J-образната крива при пивото показва максимална защита при тази стойност.

От получените в 12 проучвания резултати, се констатират две тясно припокриващи се криви при сравняване на данните от мета-анализите върху употребата на вино или бира и връзката им с риска от сърдечносъдови заболявания. Учените наблюдават сходен защитен ефект най-вече при умерената консумация на двете напитки - с дневен прием 25 грама абсолютен алкохол.

Тези нови проучвания потвърждават резултатите от предишни над 34 мета-анализи и изследвания, проведени в цял свят, въз основа на които се констатира, че консумацията на умерени количества алкохол води до намаляване риска от сърдечносъдови заболявания. Вероятно този ефект е по-силен при нискоалкохолните напитки вино и бира, поради съдържанието на антиоксиданти и някои витамини.

Високото съдържание на витамините В6, В9 и В12 в бирата може да служи като допълнителна бариера срещу сърдечносъдовите заболявания. Голямото предимство на кехлибарената напитка е, че ценните й съставки се намират в подходяща, лесноусвоима за човешкия организъм хранително-физиологична форма. Учените са убедени, че редуцирането на риска от сърдечносъдови заболявания при умерена консумация на пиво и вино е сравнимо с превантивни мерки като приемане на аспирин, контролиране на теглото или извършване на физически упражнения.

За повече информация:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22076059
http://www.health.am/cardio/more/similar-effects-of-beer-and-wine/
http://www.aim-digest.com/gateway/pages/general/articles/goodnews.htm

Ирина Илиева
Euro RSCG
PR Отдел
Тел: 02/400 94 37, 0885 650 002
Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Още статии...

Начало
Предишна
1